HTML

halimi blogja

Ez a blog magamról, gondolataimról, mindennapjaimról szól.

Friss topikok

  • bozs: Szia halimi! Ha legközelebb csapatépítésre kerül a sor nálatok, nézzetek szét nálunk is: csapatep... (2011.07.04. 20:14) Céges csapatépítés
  • halimi: @Anak: Hát igen, a nyelvvizsga még hátra van, úgyhogy nem fogok unatkozni a nyáron. Mihez fogok m... (2009.06.17. 20:01) Sikeres diplomavédés

Linkblog

Vizsgák letudva

2009.02.05. 00:22 halimi

A múlthéten vége lett a vizsgaidőszaknak, letudtam a vizsgákat. Nem kapkodtam el a dolgokat. Csak 4 vizsgám volt, de sikerült a végére hagynom őket, persze nem így terveztem.

Az első vizsgámat még a szorgalmi időszak végén elővizsgaként csináltam meg. Ebben az volt az érdekes, hogy évközben lemaradtam a zh-ról, így a vizsga elött meg kellett írnom a pótzh-t és utána pedig az elővizsgát. Szerencsére mindkettő sikerült, így egy tárgy le lett tudva. Igaz ez amúgysem volt vészes, hiszen egy 2 kredites közismereti választható tárgy volt. A szorgalmi időszak utolsó hete az mindig eléggé izgalmas, ilyenkorra kell leadni a házikat egyébb nagy feladatokat, pótzh-ák, elővizsgák. Mivel nekem is volt egy házim, meg az önálló laborfeladatom, meg az előbb említett pótzh-m, ezért nem igazán akartam több elővizsgát bevállalni. Miután sikeresen letudtam ezeket a feladatokat, lett volna egy hét karácsony elött, amikor lehetett volna vizsgázni, de eléggé fárasztó évem volt, így ezt inkább pihenéssel, jobban mondva dolgozással töltöttem el. Szóval maradt 3 vizsgám meg egy egész január. Szépen be is osztottam, minden hétre egy vizsga, fel is vettem őket a neptunba. Csakhát jó szokásomhoz híven, a vizsga elött 2 nappal jutok el odáig, hogy most már tanulni kéne. Mivel egész évben dolgoztam, így nem jártam be az órákra, tehát most találkoztam előszőr az anyaggal, és most lepődtem meg, hogy mennyi mindent megkéne tanulni egy délután alatt. Mivel ez lehetettlennek tűnt ezért jött a jól bevált módszer: tegyük át a vizsgát. Ezzel az a baj, hogyha egy vizsgát átteszel borul a többi is, amúgyis elég nehéz jól beosztani a vizsgákat, nemhogyha még átrendezed. Gondoltam hogy így már jó lesz, de a másik tárgyamból is hasonló menyiségű anyagot kellett volna megtanulnom, ezért azt a vizsgát is átraktam. Egy idő után eljutottam odáig hogy már nem volt hova tovább tologatni, mert már az utolsó alkalom volt mindegyikből. Szóval még mindig volt 4 vizsgám és a vizsgaidőszakból már csak két hét, minden vizsgából már csak egy lehetőség. Ez igazából azért aggasztott, mert ha valamelyik nem sikerül, akkor kapásból egy félév csúszást jelent. Szerencsémre mindegyik meglett, igaz nem valami fényes eredménnyel, dehát ez egy cseppet sem érdekel. Ami még egy picit izgalmassá tette a dolgokat, hogy az egyik vizsgámat negyon lassan javították ki, gyakorlatilag amikor vége lett január végén a vizsgaidőszaknak, még mindig nem tudtam az eredményt. A regisztrációs hét első napján van az utolsó lehetőség jegy beírására neptunba, természetesen ekkorra került csak be a jegy. Így már megnyugodhattam, hogy az összes vizsgám, felvett tárgyam sikerült.

Ebben a félévben vezették be nálunk azt, hogy nem kell felvenni az indexet a vizsgaidőszak elején, és beiratni a jegyeket, hanem csakis kizárólag a neptunba írják be  a jegyet, majd a vizsgaidőszak végén kinyomtatják, majd beragasszák az indexbe, úgy mint tárgyfelvétel esetén. Ez szerintem negyon jó dolog, mindig is utáltam a jegybeiratást, rengeteg felesleges idő elmegy vele. Főleg ha vidékről utazik be az ember csak azért hogy egy jegyet beirasson és persze sosincs ott a tanár, ilyenkor otthagyod az indexed és másnap mehetsz érte, ez rengeteg idő, fáradtság, nomeg persze az utazás sincs ingyen. Szóval szerintem nagyon jó ötlet volt bevezetni, már rég meg kellett volna tenni. Így ki lehet küszöbölni, olyan hülyeségeket is hogyha nem volt nálad index, akkor nem engedtek vizsgázni, jó eséllyel egy diák, személyi, jogsi már csak van az embernél. Persze sokaknak az volt ezzel a problémája, hogy könnyebben kerülhet be téves jegy, hát szerintem ha nagyon sántit a jegy amit beirtak az akkor úgy is feltűnik, és akkor simán tudsz reklamálni a tanárnál, meg amúgy is bármikor megnézhted a tanárnál a vizsgád eredményét.

Ez volt az utolsó vizsgaidőszakom az egyetemen, sikeresen letudtam minden kötelező tárgyat, még túl is teljesítettem, egy választható tárgyal többet csináltam a szükségesnél. Szóval már csak egyetlen tárgy maradt hátra, a Diplomatervezés cimű 30 kredites kis tárgyacska. Hát nem olyan egyszerű ezt a tárgyat felvenni a neptunba, jól elvan dugva. Általában hogy könnyű legyen a tárgyfelvétel, kategoriákba vannak sorolva a tárgyak (pl.: az adott szakirányhoz tartozó tárgyak), nos a Diplomatervezés című egyik ilyen kategoriába sincs besorolva, azt a minden tárgy kategoriából lehet kiválasztani, de úgy minden tárgy, hogy az egyetemen oktatott összes tárgy, ami pár ezer tárgyat jelent. Még jó, hogy van kereső, persze ez is el van dugva. Szóval rákerestem a Diplomatervezésre, kidobott 20 tárgyat, ebből kellett megsaccolnom kód alapján melyik lehet ami nekem kell, majd néhány próbálkozás után meggyőződni a részletes leírásból, hogy ez az ami kell. Hogy mégjobban megbizonyosodjon az ember, hogy jó tárgyat vett fel, megnézi, hogy kik vették fel, és ha lát egy-két ismerős nevet, akkor megnyugodhat, vagy legalábbis nem egyedül rontotta el. :) Ahogy így néztem a névsort nem sokan vették fel, bár még a héten lehet jelentkezni, de sokkal többen nem hiszem hogy leszünk. Ezzel csak az a probléma, hogy elvileg ez az utolsó "hagyományos" ötéves évfolyam, minden kezd megszünni, átalakulni, szóval a lemaradóknak egyre nehezebb dolguk lesz.

Most már nem maradt más hátra mint gőzerővel nekifeküdni a diplomamunka készítésnek. Jővőhéttől beindulnak az adminisztrációs feladatok, majd a tényleges munka.

Szólj hozzá!

Címkék: vizsga iskola diploma

A bejegyzés trackback címe:

https://halimi.blog.hu/api/trackback/id/tr94923623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása