HTML

halimi blogja

Ez a blog magamról, gondolataimról, mindennapjaimról szól.

Friss topikok

  • bozs: Szia halimi! Ha legközelebb csapatépítésre kerül a sor nálatok, nézzetek szét nálunk is: csapatep... (2011.07.04. 20:14) Céges csapatépítés
  • halimi: @Anak: Hát igen, a nyelvvizsga még hátra van, úgyhogy nem fogok unatkozni a nyáron. Mihez fogok m... (2009.06.17. 20:01) Sikeres diplomavédés

Linkblog

Sikeres diplomavédés

2009.06.17. 15:16 halimi

Eljött végre a "nagy" nap, vagyis a diplomvédés napja. Ez volt az utolsó megmérettetésem. Már nagyon régóta túl szerettem volna rajta lenni, hát ez most végre sikerült.

A felkészülés sajnos most sem sikerült úgy, ahogy szerettem volna. Ebben közrejátszott az is, hogy a hétvégén nem éreztem magam valami jól (láz, fejfájás), de ezen is túl lettem. Tegnap sikerült összeállítanom a prezentációmat. Próbáltam összeszedni a gondolatokat, és itthon elmondani, ami egész tűrhetőnek tünt. A diplomavédés mellett záróvizsgát is kell tenni a diplomához kapcsolódó tárgyból. Próbáltam erre is felkészülni, de nem sikerült úgy, ahogy szerettem volna.

Szóval tegnap hajnalig tanultam, készültem, ma meg korán keltem, hogy folytassam. Reggel ismét próbáltam elmondani az előadásomat, meg készülni a záróvizsgára, de ahogy egyre jobban fogyot az idő, úgy kezdtem, egyre jobban aggódni, hogy nem tudok semmit. Főleg, hogy az elkülönített záróvizsgák sem sikerültek a legjobban, nem szerettem volna megint úgy járni. Mire beértem a suliba már teljesen kétségbe voltam esve. Azon is izgultam, hogy el ne késsek, de szerencsére nem volt nagy forgalom, így időben beértem. Gondoltam legalább lesz időm még gyorsan átfutni az anyagot. Ám mikor odaértem a teremhez, már vártak, és mondták, hogy menjek be és kezdhetjük is.

A bizottság 5 emberből állt, köztük volt a konzulensem is, a bizottság vezetője a Tanszék vezetője volt. Ez egy kisebb aggódalomra adott okot, mert Ő profi a témakörben amiről szól a diplomatervem. Belekezdtem hát az előadásomba, mivel eléggé izgultam, ezért sajnos egy kicsit döcögősen ment, de időbe beleférve végigtudtam mondani. Ezután a tanszékvezető tett fel kérdéseket. Rendes volt, mert amikor látta, hogy nem igazán értem, hogy mire akart kérdezni, akkor bővebben kifejtette, hogy mire lenne kiváncsi. Miközben én az előadást tartottam, ő a diplomtervem lapozgatta, és kiszúrt egy-két gépelési hibát. Ezt szóvá is tette, hogy máskor olvassam át alaposabban a munkám mielőtt beadom. Én átolvastam egy párszor, de mivel én írtam, így nehezebben veszem benne észre a hibát, meghát mivel az utolsó pillanatban lett nyomtatva, köttetve, ezért már nem jutott rá idő alaposan átnézni. No de végülis ez nem okozott problémát, csak megjegyezte. (Még mindig jobb a gépelési hiba, mint a tartalmi.)

Ezután következett a záróvizsga. Ez anyiból állt, hogy a konzulensem (ő tartotta a tárgyat) feltett egy kérdést az anyagból. Ez a vizsga annyira szóbeli volt, hogy egyből mondani kellett a választ, még egy paprifecni se volt elöttem, amire tudtam volna irogatni. Szóval inkább beszélgetés volt. Miután a beszélgetés közben feltett egy pár kérdést, én meg válaszoltam rá, egy idő után azt mondta, hogy köszönöm, ennyi. Ezután kezembe nyomtak egy pár papírt, hogy töltsem ki, írjam alá, és kiküldtek.

Kifele menet felkaptam egy tollat az asztalról, ami persze nem fogott, így próbáltam az egyik arra járó tanártól kölcsönkérni egyet. Elkezdtem kitölteni a papírt, amikor is kiszoltak, hogy mehetek be. Gyorsan kitöltöttem a papirokat, aztán bementem. Ekkor jött az "ünnepélyes" eredményhírdetés. A diplomatervem/védés jeles, záróvizsga jeles, a többi záróvizsgatárgyból, szigorlatból számolt mindeféle súlyozott átlag alapján a végerdmény egy "jó" minősítésű oklevél.

Végre valahára túl vagyok rajta, már nagyon szenvedtem a vége felé. Most viszont nagyon örülök. Bár még nem sikerült fefognom a dolgokat. :) Szóval most (ismét) Mérnök Úr lettem. :)

2 komment

Címkék: tanulás bme iskola diploma záróvizsga

A bejegyzés trackback címe:

https://halimi.blog.hu/api/trackback/id/tr151191280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anak 2009.06.17. 17:16:38

Gratula, most már csak az a nyamvadt angol középfokú nyelvvizsga kell.
A kérdés viszont továbbra is áll:
Mihez fogsz most/majd kezdeni?

halimi 2009.06.17. 20:01:21

@Anak: Hát igen, a nyelvvizsga még hátra van, úgyhogy nem fogok unatkozni a nyáron.

Mihez fogok most majd kezdeni?
Dolgozok tovább, csak most már főállásban.
süti beállítások módosítása