HTML

halimi blogja

Ez a blog magamról, gondolataimról, mindennapjaimról szól.

Friss topikok

• bozs: Szia halimi! Ha legközelebb csapatépítésre kerül a sor nálatok, nézzetek szét nálunk is: csapatep... (2011.07.04. 20:14) Céges csapatépítés
  • halimi: @Anak: Hát igen, a nyelvvizsga még hátra van, úgyhogy nem fogok unatkozni a nyáron. Mihez fogok m... (2009.06.17. 20:01) Sikeres diplomavédés

Linkblog

Nyaralás 2009

2009.10.03. 20:24 halimi

Szeptember elején, egyhetes nyaraláson voltam. Nagyon kellett az az egy hét pihenő, mert hosszú volt az év eleje. Tavaly nyáron sajnos nem voltam nyaralni, így nagyon örültem, hogy idén nyáron összejött.

Egyhetes pihenést töltöttem el a családommal Nemesnépen. A szálloda Nemesnép, Márokföld határán fekszik. Ez az Őrségben található, az ország nyugati részén, közvetlenül a magyar/szlovén határnál. A szálloda, egy kis erdő közepén fekszik. A nyugodt pihenésre fektetik a hangsúlyt. Ez egy wellnes szálló, lovaglási lehetőséggel. A szálloda mellett található az istálló, ahol a lovakat tartják. A kezdő szintől a profi szintig lehet lovagolni. Mivel mi nem vagyunk oda a lovaglásért, ezért ezt a lehetőséget kihagytuk, de emellett is találtunk magunknak való elfoglaltságot.

Mivel Nemesnép az ország nyugati határánál található, ezért nincs közel. Az út kb. 3,5 óra volt, pedig Balaton végéig autópályán, majd onnan végig főúton mentünk. Amikor itthonról elindultunk 28 fok volt és jóidő, mire odaértünk szakadó eső és 14 fok volt. Szerencsére a többi napon jó idő volt, csak hazafele volt hasonló idő. Az első napot ezért a szállodában pihenéssel töltöttük. Másnap átsétáltunk Nemesnépre. (A szálloda Nemesnéptől kb. 1,5 km-re az erdő közepén található) Itt a fő látnivaló egy harangláb.

Ezen kivűl van egy kis templom, meg egy tanya, ahol lovakat tartanak. A szállodátol kb. 800 méterre található egy határátkelő, ezért átsétáltunk Szlovéniába, de mivel az első település egy kicsit messzebb volt ezért hamar visszafordultunk. A határátkelő már nem üzemel, mivel ez egy EU-n belüli határ.

A hét további napján a közeli településeket jártuk be. Ezeken a településken a legfőbb látnivaló a templom. Ezek közül elég sok az 1200/1300-as években épült. Nekem a legjobban a veleméri árpádkori templom tetszett.

Ezt a templomot a fények templomának is nevezik, mert az az érdekessége, hogy bizonyos napokon (ünnepnapok) a fény, pont úgy süt be, hogy a falakon található freskók egy bizonyos pontját világítja meg. Sajnos amikor ott voltunk akkor, pont nem volt ilyen esemény, de így is csodás látványt nyújtottak a freskók.

A szállodában szerveztek egy félnapos kisbuszos kirándulást. Mi is befizettünk erre. Ezen a kiránduláson először egy fazekas mestert látogattunk meg, ahol ki lehetett próbálni a korongozást. Én is kipróbáltam és sikerült egy kis köcsögöt csinálnom, igaz hogy elég sokat segített benne a mester. Itt még meg lehetett nézni, hogy hogyan égetik ki az agyagot, és hogyan lesz belőle kész termék. Ezután átmentünk egy közeli Szlovén településre, ahol egy mézeskalács készítő mestert néztünk meg, és megtudtuk, hogyan készítik a mézeskalácsot. Érdekes, hogy Szlovéniában előszerettel fogyasztják a mézeskalácsot. Igaz nem a szívalakú díszkalácsot, hanem kimondottan étkezésre készített puszedli szerű mézeskalácsot. Ezután egy méhész mestert látogattunk meg, ahol a méheken kívűl nagyon sokfajta háziállatot láthattunk (nyúlat, kecskét, tengerimalacot, kutyát, gyönytyúkot, galambot). Ennek a méhészmesternek másik hobbija a régiségek gyűjtése, ezeket is megmutatta nekünk. Ez a kirándulás egy kellemes délutáni kikapcsolódás volt. Mindenhol megkináltank minket pálinkával, nomeg lehetet is venni az adott termékekből. A kirándulás után béreltünk bicikliket és áttekertünk a közeli településekre, Szlovéniába is.

Szécsiszigeten is érdekes dolgokat láttunk. Itt is megnéztük a templomot, de itt volt idegenvezető is, és elég sok érdekes történetet mesélt a helyről, a régen itt élt grófokról. A templomban fel lehetett menni oda, ahonnan a grófék hallgatták az istentiszteleteket. Ebben a helységben kivoltak állítva régi könyvek, kézzel írt jegyzetek, ruhák. A templom mellett érdekes látnivaló a kastély, igaz csak kivűlről lehet megnézni, a bivaly rezervátum és a malom. A bivalyokból se láttunk sokat mert mindegyik a sárban dagonyázott. A malom már nem müködik, de nagyon szépen felújították, és megcsinálták szállónak.

A közelben található nagyobb település Lenti. Innen indul kisvasút Csömödérbe. A kisvasúton szép tájakat lehet látni, az erdőben pedig láttunk vadisznót és őzikét is. A Csömödéri végállomáson be lehetett menni a garázsba, és meg lehetett nézni egy gőzmozdonyt, és szép, elsőosztályú kocsikat is. A kisvasúttal csak az volt a baj, hogy annyira göröngyös volt a sin, hogy összevissza himbálózott a kocsi, és így alig lehetett fotózni.

Lentin található egy gyógy- és strandfürdő. A kisvasútazás után a délutánt a strandon töltöttük. Volt normál hőmérsékletű medence ahol lehetett úszkálni, de volt 38 fokos gyógyviz is. Emellett lehetett gyógyúlni az energiaparkban.

Szlovéniában megnéztük Lendván a várat. Nem kifejezetten vár kinézetű épületben, múzeum található. Régi fegyverek, ruhák, berendezési tárgyak, pénzérmék, stb. tekinthetők meg.

Ezeken kívül látunk még régi parasztházat Zalalővőn, meg sok-sok templomot. Egy kicsit túráztunk az erdőben is, de nem igazán találtuk meg a kijelőlt tanösvényt így visszafordultunk.

Hazafele egy kis kitérőt tettünk, és megnéztük Zalaegerszeg belvárosi részét. A sétáló utcában épp valami rendezvény volt. A szinpadon táncosokat lehetett látni. Innen már egyenesen hazafele jöttünk, és egy hét nyaralás után, újból itthon voltunk. Jó volt, jól esett a kis kikapcsolódás.

Szólj hozzá!

Címkék: nyár nyaralás pihenés

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.